Başarı Hikayeleri

  • Banvit

    Banvit Satış-Dağıtım ve Kanal Yönetim Sistemi

    1968 yılında yem üreticisi olarak faaliyete geçen Banvit A.Ş., uzun yıllar bu alanda faaliyet göstermiş, 1984 yılında aşamalı olarak piliç üretimine başlamıştır. Banvit A.Ş., ülkemizde ilk kez taze pilici temizlenmiş ve poşetlenmiş şekilde tüketicilere sunan firma olma başarısını göstermiştir. Bugün, kanatlı üretimiyle ilgili dikey entegrasyonun tüm halkalarını bünyesinde bulunduran Banvit, saatte 22 bin adet piliç kesim kapasitesine sahiptir.

    Proje Tanımı

    Satış-dağıtım operasyonunu bugüne kadar farklı uygulama çözümleri üzerinde yürütmeye çalışan Banvit'e, tamamen merkezi yapıda ve web mimaride çalışan, sahadan gelecek anlık veriye göre hızlı karar almasını sağlayan, farklı hedefleri olan satış ekiplerini ve distribütör yapısını merkezi şekilde yönetebilmesi hedefleyen VisionPlus SFA çözümü sunulmuştur.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • Banvit'in Türkiye'ye yayılmış 80 bayi ve 600'ün üzerinde plasiyerinden oluşan satış organizasyonu, tüm satış dağıtım süreçlerinde VisionPlus SFA çözümünü kullanarak, satış, dağıtım ve kanal yönetimi fonksiyonlarını tek merkezden yönetmektedir.
    • Distribütör-bayi kanalından alınan siparişler tek bir sistem üzerinden akmaktadır.
    • Distribütör-bayi kanalının stok ve satış bilgileri, merkezi ve anlık olarak takip edilebilmektedir.
    • Bu süreçlere ait detaylı bilgiler toplanmakta ve bu bilgiler kullanılarak veriye dayalı satış ve kanal yönetim stratejilerini anlık olarak oluşturulmaktadır.
    • Sahadan alınan anlık verilere göre analiz yapılmakta, alınan kararların bölgelerde hızla uygulanması sağlanmakta, pazar koşullarına hızlı reaksiyon verilmektedir.
    • Sahadaki ve şubelerdeki stoğun, müşteri beklentilerinin, fiyatlardaki taleplerin ne civarda olduğu, ne durumda olduğu anlık olarak takip edilebilmektedir.
    • VisionPlus SFA uygulama çözümü ile sipariş optimizasyonu da gerçekleştirilmektedir.
    • Satılan her ürünün hangi müşteriye, hangi şehirdeki hangi mağazaya bırakıldığı seri numarası üzerinden takip edilmektedir.

    Tamamlayıcı Servisler

    • VisionPlus SFA Uygulaması, Oracle veritabanı üzerinde çalışmakta olup, Oracle E-Business Suite Platformu'na ile de entegrasyonu sağlanmıştır.
    • Sahadaki 80 bayi ve 600'ün üzerindeki plasiyeri içeren projede, iş süreçlerinin sahip olduğu kritik önem, göz önünde bulundurularak aşağıdaki çözümler kullanılmış, kurulum ve danışmanlı İdea Teknoloji Çözümleri tarafından sağlanmıştır.
    • Oracle'ın yüksek süreklilik çözümü olan Oracle Real Application Clusters (RAC),
    • Disaster recovery çözümü olan Oracle Data Guard,
    • Yüksek performans çözümü olan Oracle Partitioning
    • Kullanıcıların eğitimi İdea Teknoloji Çözümleri ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir.
    • Yazılım bakım-destek anlaşması kapsamında sistemin seçilen servis seviyesi dahilinde bakımı, desteği, dış kaynak kullanımı hizmeti, veritabanı yönetimi ve yeni fonksiyon geliştirme hizmeti sunulmaktadır.

    Pdf dökümanını indirmek için tıklayınız.

  • British American Tobacco (BAT) EMEA

    BAT EMEA Trade Marketing Projesi

    British American Tobacco, global pazar payı itibarıyla, 180 ülkede dünyanın ikinci büyük tütün grubudur. Portföyünde bulunan 300'ü aşkın markayla, dünyanın bir milyar yetişkin sigara içicisinden yedide birinin tercih ettiği ürünleri üretmektedir. Faaliyet gösterdiği 180 ülkede güçlü bir konumda olup, 50'den fazla pazarda lider konumundadır.

    Proje Tanımı

    EMEA Bölgesi’ndeki Suudi Arabistan, Katar, Umman, Bahreyn, Birleşik Arap Emirlikleri ve Güney Afrika’da faaliyet gösteren BAT ofisleri için VisionPlus SFA satış-dağıtım sistemi kurulmuştur. Tüm satış ekiplerinin sahada yürüttüğü kontrat yönetimi, varlık yönetimi, aktivite yönetimi, anket, analiz gibi faaliyetler, VisionPlus SFA ile gerçekleştirilmektedir. VisionPlus SFA kullanımı ile birlikte merkezi yönetim sağlanarak, izlenebilirlik, verimlilik ve performans artırılmıştır.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • VisionPlus SFA uygulaması ile satış ekiplerinin sahada gerçekleştirdiği kontrat yönetimi ve varlık yönetimi gibi aktiviteler mobil terminallerin kullanımı ile gerçekleştirilmektedir.
    • Merkez ofislerdeki satış ekibi yöneticilerinin VisionPlus SFA Backoffice uygulaması üzerinden, tüm aktiviteleri raporlanmasına olanak sağlanmaktadır.
    • Aktivite noktası analizleri ile müşterilere yönelik çok yönlü kampanyalar ve özel hizmetler geliştirebilme olanağı sunulmaktadır.
    • Sahada gerçekleştirilen fiyat analizi, rakip analizi, bulunurluk analizi, raf analizi aktiviteleri verileri sayesinde stratejik planlamaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır.

    Tamamlayıcı Servisler

    • Oracle veritabanı üzerinde çalışan ve Almanya'da barındırılan VisionPlus SFA uygulamasının kurulumu ve kullanıcıların eğitimi, İdea Teknoloji Çözümleri ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir.
    • Yazılım bakım-destek anlaşması kapsamında, sistemin seçilen servis seviyesi dahilinde bakımı, desteği, veritabanı yönetimi ve yeni fonksiyon geliştirme hizmeti sunulmaktadır.
    • Yazılım destek anlaşması kapsamında, kullanıcılara 2.Seviye (Second Level) yazılım destek hizmeti verilmektedir.
  • British American Tobacco (BAT) Türkiye

    Britsih American Tobacco (BAT) Satış-Dağıtım Otomasyonu

    BAT, tüm dünyada 180 ülkede 64 fabrika ve 97.000 çalışan ile faaliyet göstermektedir. Merkezi İstanbul'da olan ve İzmir'in Tire ilçesinde bir sigara fabrikası bulunan BAT 2007 yılında kendi satış-dağıtım organizasyonunu oluşturmuş, 22 Şubat 2008'de Tekel'in sigara üretim işi ile ilgili varlıklarının özelleştirme ihalesini kazanmıştır. Onay sürecinin tamamlanması ile birlikte BAT'nin Türkiye pazarında yüzde 7'nin üzerinde olan payı, yüzde 36'ya yükselmiş olacak.

    Proje Tanımı

    1000 kullanıcısı ile Türkiye'de coğrafi olarak yaygın bir satış teşkilata sahip olan BAT Satış-Dağıtım operasyonunun, bu sistem üzerinden doğru veriyi anlık olarak alması ve hızlı karar vermesi esas alınarak, merkezi yapıda çalışan satış-dağıtım otomasyonu çözümü sunulmuştur.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • BAT'nin distribütör kanalından aldığı siparişler VisionPlus SFA uygulaması üzerinden akmakta, siparişlerin durumu ve karşılanma oranı anlık olarak izlenmektedir.
    • Distribütör kanalının stok ve satış bilgilerinin merkezi ve anlık olarak takip edilebilmesi, bu süreçlere ait detaylı bilgiler toplanması ve bu bilgiler kullanılarak veriye dayalı satış ve kanal yönetim stratejilerinin oluşturulması sağlanmaktadır.
    • VisionPlus SFA üzerinde satış ekibinin günlük aktiviteleri zaman-lokasyon bazında incelenmekte, rotalar kolayca oluşturulmakta ve gün, rota, müşteri mesajları ile satış ekibine en güncel bilgi aktarılmaktadır.
    • Uygulama üzerindeki onaya dayalı iade süreci ile satılandan fazla iade alınması engellenmektedir.
    • Bayi ve müşteri ile olan kontratların takibi yapılır. Kontrat koşullarına uyulup uyulmadığını izlemeyi sağlar.

    Tamamlayıcı Servisler

    • VisionPlus SFA uygulaması Oracle veritabanı üzerinde çalışmakta olup, BAT'nin SAP ERP sistemi ile de entegrasyonu sağlanmıştır.
    • Sahada 100'ün üzerinde distribütör ve 1000 kullanıcıyı içeren projede, iş süreçlerinin sahip olduğu kritik önem göz önüne alınarak;
      • Oracle'ın yüksek süreklilik çözümü olan Oracle Real Application Clusters (RAC),
      • Disaster recovery çözümü olan Oracle Data Guard ve
      • Yüksek performans çözümü olan Oracle Partitioning ürünleri kullanılmış, kurulumu ve danışmanlığı İdea tarafından sağlanmıştır.
    • Uygulamanın kurulumu ve kullanıcıların eğitimi İdea ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir.
    • Yazılım bakım-destek anlaşması kapsamında sistemin seçilen servis seviyesi dahilinde bakımı, desteği, dış kaynak kullanımı hizmeti, veritabanı yönetimi ve yeni fonksiyon geliştirme hizmeti sunulmaktadır.
    • Servis masası hizmeti kapsamında; BAT'deki teknik yönetici veya kullanıcı seviyesinde tüm kullanıcıların 1.Seviye (First Level) ve 2.Seviye (Second Level) destek hizmetleri sağlanmıştır.

    Pdf dökümanını indirmek için tıklayınız.

  • Citibank

    Citibank Satış Dağıtım Otomasyonu

    Türkiye'deki faaliyetlerine 1975 yılında kurumsal bankacılık hizmetleri ile başlayan Citibank, 1981 yılında şube statüsünde faaliyetlerine başlamıştır. Citibank'ın Türkiye'deki bireysel bankacılık ürün ve hizmetleri, YTL ve döviz cinsinden Mevduat Ürünleri, Yerli ve Yabancı Yatırım Fonları, Bireysel Kredi ve Kredi Kartlarını kapsamaktadır. Citibank, 2007 yılında %20 hissesini alarak Akbank'a stratejik ortak olmanın yanı sıra, yine aynı yıl Opus Menkul Değerler A.Ş.iyi satın alarak Citi Menkul Kıymetler A.Ş olarak Türkiye'de menkul kıymetler hizmeti sunmaya başlamıştır. Bugün, 200 yıla yaklaşan deneyimi ile 6 kıtada 100'ü aşkın ülkede, yaklaşık 200 milyon müşteri hesabı ile faaliyet göstermektedir.

    Proje Tanımı

    Citibank, 800 kişiden oluşan DSR ekibinin sahada gerçekleştireceği Kredi ve Kart başvurularına yönelik sahadaki tüm fonksiyonlarını VisionPlus SFA (Satış Gücü Otomasyonu) üzerinden gerçekleştirme kararı almıştır. Direkt Satış Kanalı tarafından sahada yürütülen süreç, İdea Teknoloji Çözümleri’nin sunmuş olduğu VisionPlus SFA Çözümü ve Blackberry cihazlar ile uçtan uca otomasyona kavuşmuştur. Bu proje ile süreçlerdeki kağıt başvurular ve manuel işlemler ortadan kaldırılıp verimlilik ve müşteri memnuniyetinde artış sağlanmıştır.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • Citibank'ın sistemleri ile online konuşabilen başvuru formlarının oluşturulması ve kağıt formların ortadan kaldırılması sağlanmaktadır.
    • Sahada BlackBerry cihazları üzerinde çalışan VisionPlus Mobile uygulaması ile başvurular alınmakta ve bu işlemin ardından toplanan bilgiler anlık olarak VisionPlus SFA backoffice uygulamasına aktarılmaktadır. Citibank'ın ilgili sistemleri ile sağlanan entegrasyonlar ile kredi/kredi kartı talebinin onaylanıp onaylanmadığı bilgisinin hızlı şekilde müşteriye verilmesi ile müşteri memnuniyeti sağlanmaktadır.
    • Satış anında KKB (Kredi Kayıt Bürosu ) kontrolü sayesinde daha az başvuru girişi gerçekleşmektedir. Bu durum veri girişi ve ön eleme maliyetlerini düşürmektedir.
    • Sahadaki kullanım hatalarını minimize etmek için farklı iş birimlerinde kullanılan sistemler üzerinden real-time sorgulamalar yapılmakta ve herbir başvuru alanı için ayrı ayrı kontroller gerçekleştirilmektedir. Böylece mobil kullanıcılara büyük kullanım kolaylığı sağlanmaktadır.
    • Satış temsilcilerinin, daha hızlı, daha verimli, daha prestijli ve teknolojik bir şekilde çalışmaları sağlanmaktadır.

    Tamamlayıcı Servisler

    • Yazılım bakım-destek anlaşması kapsamında, sistemin, seçilen servis seviyesi dahilinde, bakımı, desteği, veri tabanı yönetimi ve yeni fonksiyon geliştirme hizmeti sunulmaktadır.

    Pdf dökümanını indirmek için tıklayınız.

  • Imperial Tobacco

    Imperial Tobacco Satış-Dağıtım Otomasyonu

    Imperial Tobacco Grubu, dünya çapında 160 ülkede, sigara, tütün ürünleri, sigara sarma kâğıtları, filtre tüpleri ve puro üreten, pazarlayan ve satan dünyanın önde gelen uluslararası tütün şirketlerinden biridir. Grup, 2005 yılından beri de Türkiye'de, İstanbul'daki merkez ofisi, Manisa'daki fabrikası ve ülke çapına yayılmış ekibi ile faaliyetlerini sürdürmektedir.

    Proje Tanımı

    382 kullanıcısı ile Türkiye’de yaygın bir satış teşkilatına sahip olan Imperial Tobacco, tüm satış organizasyonunu tek merkezden yönetmeyi, böylelikle satış-dağıtım süreçlerindeki performans ve verimliliği artırmayı hedeflemiştir. Bu hedefler doğrutusunda, VisionPlus uygulaması kullanılarak, distribütör, bayi ve saha satış ekibi tarafından paylaşılan verilerin anlık olarak izlemesine olanak sağlayacak bir satış-dağıtım otomasyonu sistemi kurulmuştur.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • Imperial Tobacco’nun VisionPlus uygulamasına geçiş süreci, mevcut iş akışlarında herhangi bir kesinti olmaksızın tamamlanmıştır.
    • Uygulamanın kurulumu, satış ekibi ve distribütörlerin eğitimi İdea Teknoloji tarafından gerçekleştirilmiştir.
    • Imperial Tobacco’nun distribütör kanalından aldığı siparişler, VisionPlus SFA uygulaması üzerinden akmakta, siparişlerin durumu ve karşılanma oranı anlık olarak izlenmektedir.
    • Distribütör kanalının stok ve satış bilgilerinin merkezi ve anlık olarak takip edilebilmesi, bu süreçlere ait detaylı bilgiler toplanması ve bu bilgiler kullanılarak veriye dayalı satış ve kanal yönetim stratejilerinin oluşturulması sağlanmaktadır.
    • VisionPlus SFA üzerinde satış ekibinin günlük aktiviteleri zaman-lokasyon bazında incelenmekte, rotalar kolayca oluşturulmaktadır.
    • Uygulama üzerindeki onaya dayalı iade süreci ile satılandan fazla iade alınması engellenmektedir.
    • Bayi ve müşteri ile olan kontratların takibi yapılabilmekte, kontrat koşullarına uyulup uyulmadığını izlenmektedir.

    Tamamlayıcı Servisler

    • VisionPlus SFA uygulaması Oracle veritabanı üzerinde çalışmaktadır.
    • 1250 kullanıcıyı içeren projede, iş süreçlerinin sahip olduğu kritik önem göz önüne alınarak;
      • Oracle'ın yüksek süreklilik çözümü olan Oracle Real Application Clusters (RAC),
      • Disaster Recovery çözümü olan Oracle Golden Gate kurulumu yapılmıştır.
    • Yazılım bakım-destek anlaşması kapsamında sistemin seçilen servis seviyesi dahilinde bakımı, desteği, dış kaynak kullanımı hizmeti, veritabanı yönetimi ve yeni fonksiyon geliştirme hizmeti sunulmaktadır.
    • Servis masası hizmeti kapsamında; Imperial Tobacco’daki tüm kullanıcıların 1.Seviye (First Level) ve 2.Seviye (Second Level) destek hizmetleri sağlanmıştır.
    • Firmanızdan ve Türkiye’deki yapılanmanızdan kısaca bahseder misiniz? (Imperial Tobacco Yetkilisi)
    • Imperial Tobacco’nun nasıl bir BT vizyonu var? (Imperial Tobacco Yetkilisi)
    • VisionPlus uygulamasını kullanmaya başlamadan önce satış-dağıtım süreçlerinizi nasıl yönetiyordunuz? (Imperial Tobacco Yetkilisi)
    • Satış-Dağıtım otomasyonu projesi hangi ihtiyaçlarla gündeme geldi? (Imperial Tobacco Yetkilisi)
    • İdea Teknoloji’yi ve VisionPlus çözümünü hangi nedenlerle tercih ettiniz? (Imperial Tobacco Yetkilisi)
    • Projenin uygulama aşaması ne kadar sürdü? Bu süreçten ve İdea Teknoloji’nin proje yönetimi yaklaşımından kısaca bahseder misiniz? (Imperial Tobacco Yetkilisi)
    • Proje sonrasında elde ettiğiniz iş ve BT faydaları neler oldu? Ölçümleyebildiğiniz verimlilik, maliyet ve kar avantajları oldu mu? (Imperial Tobacco Yetkilisi)
    • Projenin uygulamaya alınmasından sonra İdea Teknoloji’nin sunmaya başladığı destek hizmetleri ile ilgili görüşleriniz nelerdir? (Imperial Tobacco Yetkilisi)
    • Oracle veritabanını tercih etmenizin nedeni nedir? (Imperial Tobacco Yetkilisi)
    • Imperial Tobacco’ya sunduğunuz çözüm için kullanılan teknolojilerden bahseder misiniz?
    • Imperial Tobacco projesinin Oracle açısından önemi nedir?

    İdea Teknoloji’yi kısaca tanıtır mısınız? ( Bahadır Onay )

    İdea Teknoloji Çözümleri, şirketlere iş süreçlerini daha etkin yönetmelerini sağlayacak operasyonel yazılımlar sunmak amacıyla 2005 yılında kurulmuştur.

    VisionPlus Operasyonel Yazılım çözümleri ile Türkiye'de ve EMEA Bölgesi'nde yaygın dağıtım ağına sahip kurumlar ile uzun vadeli iş ortağı olarak çalışan İdea Teknoloji Çözümleri, sunduğu çözümler ile kurumlara, esneklik ve verimlilik kazandırmaktadır.

    e-Dönüşüm çözümlerinin tüm dünyada yaygınlaşmasıyla birlikte, Türkiye'de de kullanılmaya başlanan elektronik finansal uygulamalar konusunda birçok ilke imza atan İdea Teknoloji Çözümleri, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından onaylanmış Türkiye'deki ilk e-Fatura özel entegratörü, platform bağımsız ilk e-Defter çözümü üreticisi, ilk e-Arşiv Faturası hizmet izni alan özel entegratördür.

    Imperial Tobacco’ya sunduğunuz çözümün bileşenlerinden bahseder misiniz? ( Cüneyt Öksüz)

    Imperial Tobacco projesinde web tabanlı satış-dağıtım çözümü olan VisionPlus SFA kullanıldı. Sisteme geçiş süreci, Imperial Tobacco’nun iş akışında herhangi bir kesinti olmadan tamamlandı. Kurulan sistem ile Imperial Tobacco’nun, sahadan ve distribütör kanalından aldığı siparişlerin tek bir sistem üzerinden akması, stok-satış bilgilerinin merkezi ve anlık olarak takip edilmesi sağlandı.

    VisionPlus uygulaması Oracle veritabanı üzerinde çalışmaktadır. Satış-dağıtım operasyonlarının Imperial Tobacco açısından kritik önemi gözönüne alınarak yüksek süreklilik için Real Application Cluster opsiyonu sunulmuştur. Bu opsiyon ile VisionPlus uygulaması, birbirini yedekleyen sistemler üzerinde kesintisiz olarak çalışmaktadır. Ayrıca primary sistemlerde veya veri merkezinde oluşabilecek bir soruna karşı felaket yönetimi çözümü olarak da Oracle GoldenGate kullanılmıştır.

    İdea Teknoloji Servis Masası, saha satış, merkez ve distribütör tarafındaki sistem kullanıcılarına kesintisiz destek sunmaktadır. Ayrıca uygulamanın üzerinde çalıştığı Oracle veritabanına 7/24 izleme ve destek hizmeti sağlanmaktadır.

    Imperial Tobacco ile gerçekleştirdiğiniz bu projenin İdea Teknoloji açısından önemi nedir? (Bahadır Onay)

    Imperial Tobacco, dünya çapında 160 ülkede faaliyet gösteren global bir firma. Faaliyet gösterdiği diğer ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de sektörün en önemli oyuncularından biri. Tüm dünyada hem güçlü bir marka algısına hem de yaygın bir satış-dağıtım teşkilatına sahip bir organizasyonun, Türkiye’deki satış-dağıtım süreçlerinde VisionPlus çözümünü kullanıyor olması bizim açımızdan büyük öneme sahip.

    1250 kullanıcıdan oluşan satış-dağıtım ağına ve oldukça büyük bir veriye sahip olan Imperial Tobacco’nun sisteme geçiş sürecinin herhangi bir kesinti yaşanmadan tamamlanması ve sistemin sorunsuz olarak kullanımının devam etmesi de bizler için önemli bir başarı.

    Imperial Tobacco projesinde neden Oracle veritabanını tercih ettiniz? ( Cüneyt Öksüz )

    Müşterilerimizin iş süreçlerindeki sürekliliğin kritik önemini göz önünde bulundurarak VisionPlus uygulamasının Oracle database üzerinde çalışmasını öneriyoruz. Imperial Tobacco’nun sahadan topladığı veri çok büyük. Bu nedenle hızlı bir şekilde büyüyebilen bir veritabanına ihtiyaç duyuldu. Oracle bu gereksinimleri karşılayabilecek performans ve gelişmiş özelliklere sahip.

    Bu projenin başlangıcında gördüğünüz en önemli riskler nelerdi? Bu riskleri ortadan kaldırmak için nasıl bir yöntem izlediniz? ( Bahadır Onay )

    Imperial Tobacco, VisionPlus sistemine geçiş yapmadan önce farklı bir satış-dağıtım sistemine sahipti. Mevcut sistemlerinin VisionPlus SFA çözümü ile değiştirilecek olması bu projedeki en önemli riskti. Geçiş sürecinde, Imperial Tobacco’nun iş akışının herhangi bir kesintiye uğramaması kritik öneme sahipti. Bu riskin ortadan kaldırılması ve değişimin kısa sürede benimsenmesi için gerekli aksiyonlar belirlendi ve iş süreci planlamaları yapıldı. Planlanan tüm süreçler kararlı bir şekilde yürütüldü ve kullanılara eğitim desteği sağlandı. Böylelikle proje, başlangıçta öngörülen takvime uygun biçimde tamamlandı. Satış-dağıtım süreçlerindeki operasyonlar kesintisiz olarak sürdürüldü. Kullanıcıların VisionPlus SFA uygulaması hızlı bir şekilde benimsemesi sağlandı. Çok kısa bir zaman dilimi içerisinde projeden hedeflenen faydalar elde edilmeye başlandı.

  • Kimberly - Clark

    Kimberly-Clark Türkiye Merchandising Projesi

    Dünya çapında 60.000 çalışana, 38 ülkede üretime sahip olan ve 80 ülkede ürünleri ilk sıralarda yer alan Kimberly-Clark Türkiye, bugün rekabet ettiği pazarda 8 tüketici ürün kategorisinin 5'inin yaratıcısıdır. Her gün 1.3 milyar insan (dünya nüfusunun yaklaşık dörtte biri); Huggies, Pedo, Kotex, Scott, Kleenex, Cottonelle, Depend gibi sağlık ve hijyen çözümlerini içeren Kimberly-Clark markalarını güvenle kullanmaktadır.

    Proje Tanımı

    Merchandising ekiplerinin sahada yürüttüğü anket, analiz, fotoğraf çekimi, varlık yönetimi gibi aktivitelerinin mobil terminaller ile gerçekleştirilebilmesi, izlenebilirliğin ve performansın artırılması ve arka ofis uygulaması ile bu verilerin tek merkezde toplanarak raporlanabilmesi süreçlerinin yönetilmesi amacıyla VisionPlus SFA merchandising uygulaması sunulmuştur. Kimberly-Clark Türkiye'nin merkezdeki yöneticileri, İdea Teknoloji Çözümleri tarafından host edilen VisionPlus SFA uygulamasına erişerek ilgili merchandising fonksiyonlarını kullanmaktadır. Uygulamanın tüm altyapısı, işletimi, bakımı ve desteği İdea Teknoloji Çözümleri tarafından servis hizmeti olarak sağlanmaktadır.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • VisionPlus SFA Merchandising uygulaması ile merchandising ekiplerinin sahada gerçekleştirdiği anket, analiz ve varlık yönetimi gibi aktiviteler, Turkcell GPRS altyapısı ve mobil terminallerin kullanımı ile gerçekleştirilmektedir.
    • Merkezdeki yöneticilerin İdea Teknoloji Çözümleri’nin verimerkezinde host edilen VisionPlus SFA Merchandising uygulamasına erişimi sağlanarak, saha ekiplerinin performans yönetimi ve tüm aktivitelerin raporlanmasına olanak sağlanmaktadır.
    • Rakip analizi, bulunurluk analizi, fiyat analizi, raf analizi gibi sahadan alınan verilere göre farklı ve detaylı raporlama çeşitleri sağlanmaktadır.
    • Uygulama içinde, Merchandising elemanları ile yöneticileri arasında mesajlaşma trafiği sunulmaktadır.
    • Analiz sırasında sahadan mobil terminaller ile ürün yada stand içerikli fotoğraf çekimi ve merkeze aktarımı gerçekleştirilmektedir.

    Tamamlayıcı Servisler

    • Uygulamanın tüm altyapısı, işletimi, bakımı ve desteği İdea Teknoloji Çözümleri tarafından servis hizmeti olarak sağlanmaktadır.
    • Uygulamanın çalıştığı application server, Internet erişimi ve VPN altyapısı için yatırım yapmaksızın, kullanıcı bazlı kiralama yöntemi ile İdea Teknoloji Çözümlerine outsource edilmiştir.

    Pdf dökümanını indirmek için tıklayınız.

  • Mey İçki – Diageo

    Mey İçki Satış-Dağıtım Otomasyonu

    Mey, Tekel'in alkollü içkiler bölümünü satın alan Nurol Holding, Özaltın İnşaat, Limak İnşaat ve Tütsab ortak girişim grubu tarafından kurulmuştur. 2004 yılının Şubat ayında faaliyete geçen Mey İçki Sanayi ve Ticaret A.Ş., bu tarihten itibaren ürün portföyünü sürekli genişletmiş, başarılı pazarlama, satış ve üretim faaliyetleri nedeniyle özellikle yabancı yatırımcıların dikkatini çekmiştir. 2006 Nisan ayında Texas Pacific Group, Mey İçki çoğunluk hisselerini satın almiştır. üretim kapasitesi ile dünyanın önde gelen üreticileri arasında yer alan Mey İçki bugün, 17 fabrikada ve 4 küçük işletme tesisinde üretim yapmaktadır. 10 farklı kategoride üretim yapan Mey İçki, rakıda açık ara liderliğinin yanında votka ve cin kategorilerinde pazar lideri konumunda bulunmaktadır.

    Proje Tanımı

    Coğrafi olarak yaygın bir satış teşkilatına sahip olan Mey İçki'nin sahadan gelecek anlık veriye göre hızlı karar almasını sağlayacak, farklı hedefleri olan satış ekiplerini ve distribütör yapısını merkezi şekilde yönetebilecek, performansı ve kullanım kolaylığı esas olan satış-dağıtım sistemi kurulmuştur.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • Mey İçki'nin Türkiye'ye yayılmış 97 distributör ve 400' ün üzerinde satış personelinden oluşan satış organizasyonu, tüm satış dağıtım süreçlerinde VisionPlus SFA çözümünü kullanmaktadır. Böylelikle, Mey İçki’nin pazarlama, satış ve dağıtım fonksiyonları tek merkezden yönetilmektedir.
    • VisonPlus SFA ile, siparişlerin tek bir kanal üzerinden akması, stok ve satış bilgilerinin merkezi ve anlık olarak takip edilebilmesi, bu süreçlere ait detaylı bilgilerin toplanması ve bu bilgilerin kullanılarak veriye dayalı saha satış yönetimi stratejilerinin oluşturulması sağlanmaktadır.
    • Mey İçki ile distributör kanalı arasındaki tüm ilişkilerin anlık olarak izlenmesi ve yönetimine olanak sağlanmaktadır.
    • Bayi seçiminden bayi kritik stok seviyesi takibine, bayi satış aktivitelerinin izlenmesinden komisyon takibine kadar ihtiyaç duyulan tüm yönetim araçları tek noktadan sağlanmaktadır.
    • Kurulan merkezi satış-dağıtım otomasyonu ile anında müdahale edilebilir ve izlenebilir bir sistem kurularak, satış organizasyonunun çok değişken kampanyalarının dahi planlanabileceği bir yapı oluşturulmuştur.

    Tamamlayıcı Servisler

    • 100'e yakın distribütor ve 400'ün üzerindeki satış temsilcisinin VisionPlus SFA uygulaması kurulumu, eğitimi ve bakımı sağlanmıştır.
    • VisionPlus SFA geçişi , Mey İçki'nin client-server mimarisinde çalışan dağıtık yapıdan merkezi yapıya iş akışında kesinti olmaksızın gerçekleştirilmiş ve kullanıcılar kurulum yapıldığını fark etmeden günlük çalışmalarına devam etmişlerdir.
    • Uygulamanın kurulumu ve kullanıcıların eğitimi İdea Teknoloji Çözümleri ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir.
    • Oracle veritabanı üzerinde çalışan uygulamanın aynı zamanda SAP ile entegrasyonu da sağlanmıştır.
    • Yazılım bakım-destek anlaşması kapsamında sistemin seçilen servis seviyesi dahilinde bakımı, desteği, dış kaynak kullanımı hizmeti, veritabanı yönetimi ve yeni fonksiyon geliştirme hizmeti sunulmaktadır.

    Pdf dökümanını indirmek için tıklayınız.

  • Mondelez International (Kraft Foods)

    Mondelez International (Kraft Foods) Saha Servis Otomasyonu

    Merkezi ABD’de bulunan Mondelez International (eski Kraft Foods), küresel bir atıştırmalık şirketidir. 1993 yılından beri Türkiye pazarındaki varlığını sürdüren Mondelez International, dünyada 150’yi aşkın ülkede faaliyet göstermektedir. Mondelez International, Türkiye’de, Milka, Toblerone, Tang, Clight, Jacobs, Maxwell House markalarını pazara sunmaktadır.

    Proje Tanımı

    Mondelez International’ın Türkiye genelinde, 2500’ün üzerinde noktada 10.000’e yakın kahve makinası bulunmaktadır. 17 teknik personel, sahada kahve makinalarının bakım ve onarım işlemlerini gerçekleştirmektedir. Mondelez International’a, saha servis ekibinin performasını ve verimliliğini artıracak, saha servis süreçlerinin merkezi yönetimine olanak sağlayacak VisionPlus FSA (Field Service Automation) çözümü sunulmuştur. Böylece Mondelez International, VisionPlus FSA çözümü ile sahadaki servis ekibini, teknik servis planları hakkında bilgilendirmekte, bu sürecin tüm aşamalarını anlık olarak izleyebilmektedir. Sahadaki teknik servis ekibine de hız ve esneklik kazandıran bu sistem ile teknik servis süreçlerinin kalitesinin ve saha servis ekibinin performansının artırılması hedeflenmiştir.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • Mondelez International’ın 17 kişilik saha teknik ekibi, sahada yürüttüğü tüm servis süreçlerinde VisionPlus FSA uygulamasını kullanmaktadır.
    • VisionPlus FSA ile Mondelez International’ın tüm bölgelerdeki saha işlemleri merkezi olarak izlenebilmekte ve yönetilebilmektedir.
    • Ürün, bölge veya müşteri bazlı rotalar belirlenerek, saha servis ekibinin günlük aktiviteleri zaman-lokasyon bazında incelenmektedir.
    • Tüm saha servis ekibinin hedefleri ve performans göstergeleri tanımlanmıştır. Böylelikle, belirlenen hedeflere göre anlık durum izlenmektedir.
    • Servis personeli, evrak işleri için harcayacağı zamandan tasarruf ettiği için, sahadaki servis işlerine daha fazla odaklanmış, böylelikle servis süreçlerindeki verimlilik artmıştır.

    Tamamlayıcı Servisler

    • Kullanıcıların eğitimi, İdea Teknoloji ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir.
    • VisionPlus ile ilgili kullanıcı desteği hizmetleri, İdea Teknoloji Servis Masası tarafından sağlanmaktadır.
    • Türkiye’de ilk defa bu projede kullanılan RFID destekli Motorola MC75 el terminalleri ve ilgili aksesuarları sağlanmıştır.
    • İhtiyaç duyulan durumlarda operasyonel destek sağlamak üzere, yerinde dış kaynak hizmeti ve yeni fonksiyonel geliştirme hizmeti sunulmaktadır.
  • Perfetti Van Melle

    Perfetti Van Melle Satış Dağıtım Otomasyonu

    Bugün dünyanın 3. büyük sakız ve şekerleme firması olan Perfetti Van Melle, Perfetti SpA ve Van Melle N. V. 'nin Mart 2001'de birleşmesiyle kurulmuş, 2006'da dünyanın bir numaralı lolipop markası Chupa Chups'u bünyesine katmıştır. 1988'de kurulan Perfetti Van Melle Türkiye, 7 bin metrekarelik bir alanda, grubun Avrupa ve Yakındoğu için ihtiyaç duyduğu tüm sakız çeşitlerini üretmekte ve ihraç etmektedir. Perfetti Van Melle Türkiye, başta lider markaları Vivident ve Mentos olmak üzere, Big Babol, Chupa Chups, Happydent, Fruittella ve Center Fresh markalarıyla Türkiye sakız ve şekerleme pazarının da 2. büyük oyuncusu konumundadır. Perfetti Van Melle ayrıca, yıllardır Türkiye'nin ilk 500 sanayi kuruluşu arasındaki yerini korumaktadır.

    Proje Tanımı

    Perfetti Van Melle ürünlerinin dağıtımı, Türkiye genelindeki bayiler ve altı ildeki direkt satış ekipleri tarafından, sıcak satış yöntemi ile yapılmaktadır. Proje, satışta verimlilik ve etkinliğin artırılması, dolayısıyla satışların artırılması genel hedefiyle gündeme gelmiştir. Visio Plus SFA, merkezi yapıda web tabanlı çalışan, satış süreçlerini tek noktadan yönetmeyi sağlayan bir çözümdür. Ekiplerin satış süreçlerini daha verimli yürütebilmesi ve sahada daha etkin çalışabilmesi için VisionPlus SFA tercih edilmiştir.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • Perfetti Van Melle bayileri ve direkt satış ekibinin yürüttüğü satış dağıtım operasyonu ile ilgili bilgilerin anlık olarak merkeze akışı sağlanmaktadır.
    • Yöneticilerin gerçek veriye dayalı olarak etkin kararlar almalarını sağlamak için merkezi ve online bir yapı kurulmuştur.
    • VisionPlus SFA ile saha ekiplerinin aktiviteleri etkin şekilde planlanmakta ve üst düzey performans yönetimi sağlanmaktadır.
    • VisonPlus SFA ile satış operasyonunun tek bir kanal üzerinden akması, stok ve satış bilgilerinin merkezi ve anlık olarak takip edilebilmesi, bu süreçlere ait detaylı bilgiler toplanması ve bu bilgiler kullanılarak veriye dayalı saha satış yönetimi stratejilerinin oluşturulması sağlanmaktadır.
    • Tüm satış süreci, anlık olarak izlenerek üretim ve sevkiyata ilişkin kararlar daha hızlı bir şekilde aksiyona dönüştürülmekte ve müşteri memnuniyetinde artış sağlanmaktadır.
    • Esnek kampanya yönetimi modülü ile sınırsız tipte kampanya tanımlanabilmekte ve kampanyaların satış rakamları üzerindeki etkisi raporlanmaktadır.

    Tamamlayıcı Servisler

    • 6 bölge ofisi ve 100’e yakın satış temsilcisi için VisionPlus SFA eğitimi ve yerinde destek hizmetleri sağlanmıştır.
    • Sistemin tamamlayıcı bileşenleri olan Oracle 10g veritabanı, Motorola MC70 el terminalleri, araca monte yazıcılar ile ilgili tüm kurulum ve servisler İdea Teknoloji Çözümleri tarafından sağlanmıştır.
    • VisionPlus SFA uygulamasının, Perfetti Van Melle'nin ERP sistemi olan SAP ile tam entegre şekilde çalışması sağlanmıştır.
    • Yazılım bakım-destek anlaşması kapsamında sistemin seçilen servis seviyesi dahilinde bakımı, desteği, dış kaynak kullanımı hizmeti, veritabanı yönetimi ve yeni fonksiyon geliştirme hizmeti sunulmaktadır.

    Pdf dökümanını indirmek için tıklayınız.

  • Pernod Ricard

    Pernod Ricard Satış-Dağıtım Otomasyonu

    1975 yılında Fransa’da kurulan Pernod Ricard, alkollü içki pazarında dünyanın önde gelen şirketlerindendir. Kurulduğu günden beri, gerçekleştirdiği doğrudan yatırım ve satın almalarla büyüme ivmesini koruyan Pernord Ricard, Türkiye genelinde olduğu gibi dünya genelinde de yaygın bir satış ve dağıtım ağına sahiptir. Pernord Ricard’ın ürün portföyünde, Absolut Vodka, Ricard, Ballantine’s, Chivas Regal, Royal Salute, The Glenlivet Scotch, Jameson Irish, Martell, Havana Club, Beefeater, Kahlúa, Malibu, Mumm, Perrier-Jouët, Jacob’s Creek, Brancott Estate, Campo Viejo ve Graffigna markaları bulunmaktadır.

    Proje Tanımı

    18 distribütör ile Türkiye genelinde geniş bir satış dağıtım ağına sahip olan Pernod Ricard, tüm satış organizasyonunu tek merkezden yönetmeyi, böylelikle satış süreçlerinde daha sağlıklı bir kontrol mekanizması oluşturup, performans ve verimliliği artırmayı hedeflemiştir. Pernord Ricard’ın bu hedefleri doğrultusunda, VisionPlus uygulaması kullanılarak, distribütör, bayi ve saha satış ekibi tarafından paylaşılan verilerin anlık olarak izlemesine olanak sağlayacak bir satış-dağıtım otomasyonu sistemi kurulmuştur.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • VisionPlus çözümü, Pernod Ricard’ın 18 distribütörü tarafından kullanılmaktadır.
    • Pernod Ricard’ın VisionPlus uygulamasına geçiş süreci, mevcut iş akışlarında herhangi bir kesinti olmaksızın tamamlanmıştır.
    • Uygulamanın kurulumu, satış ekibi ve distribütörlerin eğitimi İdea Teknoloji tarafından gerçekleştirilmiştir.
    • Pernord Ricard, VisionPlus uygulaması ile tüm satış süreçlerini anlık olarak izleyebilmekte, satış fonksiyonlarını merkezi olarak yönetebilmektedir. Doğru bilgiye hızlı bir şekilde erişilmesi, yönetimin satış operasyonları ile ilgili daha hızlı karar almasını sağlamıştır.
    • Distribütör ve bayi tarafında gerçekleşen sipariş, satış ve stok bilgilerinin anlık olarak doğru bir şekilde merkeze ulaşması, merkezdeki kontrol mekanizmasını güçlendirmiştir. Doğru verilere anlık olarak erişilebilmesi, veriye dayalı kararların alınmasında ve stratejilerin belirlenmesinde etkili olmuştur.
    • Merkezi satış-dağıtım otomasyonu ile anında müdahale edilebilir ve izlenebilir bir sistem kurularak, çok değişken kampanyaların hızlı bir şekilde planlanıp uygulanabileceği bir sistem oluşturulmuştur.

    Tamamlayıcı Servisler

    • Uygulamanın kurulumu ve kullanıcıların eğitimi, İdea Teknoloji ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir.
    • Motorola MC65 el terminalleri, ilgili aksesuarlar ve servis paketleri sağlanmıştır.
    • VisionPlus SFA geçişi, iş akışında herhangi bir kesinti olmaksızın gerçekleştirilmiştir.
    • Oracle veritabanı üzerinde çalışan VisionPlus uygulamasının Pernod Ricard’da kullanılan diğer kurumsal iş uygulamaları ile entegrasyonu sağlanmıştır.
    • Yüksek süreklilik için Oracle Real Application Cluster, felaket yönetimi için de Oracle GoldenGate çözümü sağlanmıştır.
    • VisionPlus uygulaması için yazılım bakım-destek hizmeti sağlanmaktadır.
    • Tüm kullanıcı sorularına yanıt veren ve çözüm sunan Servis Masası hizmeti sağlanmaktadır.
    • VisionPlus uygulamasının üzerinde çalıştığı Oracle veritabanına izleme ve destek hizmeti sunulmaktadır.
    • İhtiyaç duyulan durumlarda operasyonel destek sağlamak üzere yerinde dış kaynak hizmeti ve yeni fonksiyonel geliştirme hizmeti sunulmaktadır.
  • Tadım

    Tadım Satış Dağıtım Otomasyonu

    Türkiye'nin ilk paketli kuruyemiş markası olan Tadım, 1971 yılından beri faaliyet göstermektedir. Kurulduğu günden beri sektörde gerçekleştirdiği yenilikler ile birçok İlk'e imza atan Tadım, pazar liderliğini korumaktadır.Türkiye genelinde 80 bayisi ve 500'ü aşkın satış temsilcisiyle araç üstü sıcak satış yapan Tadım, gıda sektöründe, Türkiye'nin en yaygın dağıtım ağlarından birine sahiptir.

    Proje Tanımı

    Tadım, daha önce kullanılan satış dağıtım otomasyon sisteminin dağıtık yapıda olması nedeniyle merkezi yapıya geçiş kararı almıştır. Bu kapsamda mevcut operasyonları, VisionPlus üzerine taşınmıştır. Gıda sektöründe, Türkiye'nin en yaygın dağıtım ağlarından birine sahip olan Tadım'ın satış-dağıtım süreçlerini, günümüz satış dinamiklerine uygun olarak ve etkin bir biçimde yönetmesine olanak sağlayacak satış-dağıtım sistemi kurulmuştur. Tadım, bu sistem ile sahadan gelecek anlık verilere göre daha hızlı karar almayı, satış ekibini ve bayi yapısını merkezi şekilde yönetmeyi ve saha satış süreçlerinden daha yüksek verimlilik elde etmeyi hedeflemektedir.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • Tadım'ın Türkiye genelindeli 80 bayi ve 500' ün üzerinde satış temsilcilerinden oluşan satış organizasyonu, tüm satış dağıtım süreçlerinde VisionPlus SFA çözümünü kullanmakta, böylece pazarlama, satış ve dağıtım fonksiyonları tek merkezden yönetilmektedir.
    • VisonPlus SFA ile; siparişlerin tek bir kanal üzerinden akması, stok ve satış bilgilerinin merkezi ve anlık olarak takip edilebilmesi, bu süreçlere ait detaylı bilgiler toplanması ve bu bilgiler kullanılarak veriye dayalı saha satış yönetimi stratejilerinin oluşturulması sağlanmaktadır.
    • Tadım ile bayi kanalı arasındaki tüm ilişkilerin anlık olarak izlenmesi ve gerçek veriye dayalı olarak etkin kararlar alınmasını sağlamak için merkezi ve online bir yapı kurulmuştur.
    • Bayi seçiminden bayi kritik stok seviyesi takibine, bayi satış aktivitelerinin izlenmesinden hakedici takibine kadar ihtiyaç duyulan tüm yönetim araçları tek noktadan sağlanmaktadır.
    • Uygulanan merkezi satış-dağıtım otomasyonu ile anında müdahale edilebilir ve izlenebilir bir sistem kurularak, satış organizasyonunun çok değişken kampanyalarının rahatlıkla planlanabileceği bir yapı oluşturulmuştur.
    • Tüm satış süreci anlık olarak izlenerek üretim ve sevkiyata ilişkin kararlar daha hızlı aksiyona dönüştürülmekte ve müşteri memnuniyetinde artış sağlanmaktadır.

    Tamamlayıcı Servisler

    • 80'den fazla bayi ve ve 500'ün üzerindeki satış temsilcisinin VisionPlus SFA uygulaması ile ilgili eğitim ve yerinde destek hizmetleri sağlanmıştır.
    • Tadım'ın dağitık yapıda çalışan eski sistemlerindeki verilerinin, merkezi yapıda çalışan VisionPlus SFA'ya aktarımı sağlanmıştır.
    • Oracle veritabanı üzerinde çalışan uygulamanın ERP paketi ile entegrasyonu sağlanmıştır.
    • Yazılım bakım-destek anlaşması kapsamında sistemin seçilen servis seviyesi dahilinde bakımı, desteği, veritabanı yönetimi ve yeni fonksiyon geliştirme hizmeti sunulmaktadır.

    Pdf dökümanını indirmek için tıklayınız.

  • Tamek

    Tamek Satış-Dağıtım Otomasyonu

    En gelişmiş teknolojiyi kullanarak yerli ve yabancı pazarlara konserve, hazır yemek ve meyve suyu sunan TAMEK Gıda, 1955 yılında kurulmuştur. Bursa-Demirtaş, Bursa-Karacabey, Balıkesir-Kızıksa, Manisa-Salihli’de bulunan fabrikalarında üretilen domates ürünleri, biber salça, mayonez, hazır yemek, sebze konserveleri, haşlanmış baklagil, reçel, marmelat, hazır çorba, meyve suyu, meyve suyu özleri, dondurulmuş meyve ve sebzeler, ABD, Kanada ve Avrupa Birliği ülkeleri başta olmak üzere 50’nin üzerinde dış pazara ihraç edilmektedir.

    Proje Tanımı

    Türkiye’de yaygın bir satış-dağıtım ağına sahip olan Tamek’in, bayi, distribütör ve saha satış ekibinden oluşan satış organizasyonunu tek bir merkezden yönetmesini, sahadaki satış faaliyetlerini anlık olarak izleyebilmesini, bayilerindeki lojistik hareketleri yönetebilmesini sağlayacak VisionPlus Satış-Dağıtım Sistemi kurulmuştur. Tamek, oluşturulan sistem sayesinde satış süreçleri ile ilgili sahadaki doğru bilgiye daha hızlı bir şekilde ulaşabilmiştir.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • VisionPlus çözümü, Tamek’in Türkiye genelindeki 305 distribütör ve 735’in üzerinde satış personelinden oluşan satış organizasyonu tarafından kullanılmaktadır. Sağlanan çözümle birlikte, pazarlama, satış ve dağıtım fonksiyonları tek merkezden yönetilmektedir.
    • VisonPlus çözümü ile, siparişlerin tek bir kanal üzerinden akması, stok ve satış bilgilerinin merkezi ve anlık olarak takip edilebilmesi, bu süreçlere ait detaylı bilgiler toplanması ve bu bilgilerin kullanılarak veriye dayalı saha satış yönetimi stratejilerinin oluşturulması sağlanmaktadır.
    • VisionPlus çözümü ile distribütör kanalı arasındaki tüm ilişkiler anlık olarak izlenebilmekte ve yönetilebilmektedir.
    • Tamek, bayi seçiminden bayi kritik stok seviyesi takibine, bayi satış aktivitelerinin izlenmesinden komisyon takibine kadar ihtiyaç duyulan tüm yönetim araçlarını tek noktadan sağlamaktadır.
    • Kurulan merkezi satış-dağıtım otomasyonu ile anında müdahale edilebilir ve izlenebilir bir sistem oluşturulmuştur. Bu sistem sayesinde, satış organizasyonunun çok değişken kampanyaları dahi kısa bir zaman dilimi içerisinde planlanabilmiştir.

    Tamamlayıcı Servisler

    • Tamek’in daha önce kullandığı client-server mimarisinde çalışan uygulamadan VisionPlus uygulamasına geçiş, yürüyen iş akışında kesinti olmaksızın gerçekleştirilmiştir. Bu süreçte kullanıcılar, günlük çalışmalarına devam etmişlerdir.
    • Uygulamanın kurulumu ve kullanıcıların eğitimi İdea Teknoloji ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir.
    • VisionPlus uygulamasının SAP ile entegrasyonu sağlanmıştır.
    • Tercih edilen SaaS modeli ile Tamek tarafında hiçbir ilk yatırım maliyeti ve sistem barındırma zorunluluğu olmadan VisionPlus uygulaması aylık bedeller ödenerek kullanılmaktadır.
    • VisionPlus ile ilgili kullanıcı desteği hizmetleri, İdea Teknoloji Servis Masası tarafından sağlanmaktadır.
    • Tüm sistem altyapısı, sistemlerin işletimi, yazılım güncellemeleri ve bakımı hizmeti yüksek düzeyli servis seviyeleri ile SaaS modeli kapsamında sağlanmaktadır.
    • İhtiyaç duyulan durumlarda operasyonel destek sağlamak üzere yerinde dış kaynak hizmeti ve yeni fonksiyonel geliştirme hizmeti sunulmaktadır.
  • Turkcell 1

    Turkcell Toptan Satış Dağıtım Projesi Sistemi

    Turkcell, geniş kapsama alanı ve yurt dışında kullanım hizmetlerinin yaygınlığıyla abonelerine Türkiye'nin her yerinden ve dünyanın dört bir yanından mobil iletişim hizmetlerine erişim olanağı sunmaktadır. 2007 itibarıyla sahip olduğu 35,4 milyon aboneyle Avrupa'nın en büyük 3 GSM operatöründen biri olan Turkcell, sunduğu ürünlerini, distributörler ve bayilerden oluşan bir kanal yapısı üzerinden son kullanıcıya ulaştırmaktadır.

    Proje Tanımı

    VisionPlus SFA uygulaması kullanılarak Turkcell'in toptancı kanalı üzerinden gerçekleştirdiği sıcak satış operasyonunun hatasız ve hızlı şekilde yürütülmesi hedeflenmiştir.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • Uygulamanın web tabanlı yapısı sayesinde toptancı kanalı satış operasyonunun yönetimi için ihtiyaç duyulan doğru ve güncel verilere çok hızlı ve kolay bir şekilde erişilebilmektedir.
    • Toptancılar, kendi yetki sınırları çerçevesinde uygulama içerisindeki fonksiyonlara ve kendileri ile ilgili verilere ulaşmaktadır.
    • VisionPlus SFA uygulaması il, Turkcell ile toptancılar arasındaki tüm siparişlerin ve stok hareketlerinin merkezi olarak yönetilebilmesi sağlanmaktadır.
    • Toptancı yapısına ait stok ve satış bilgileri anlık olarak takip edilebilmekte ve bu süreçlere ait detaylı bilgiler toplanarak veriye dayalı satış stratejilerinin oluşturulmaktadır.
    • VisionPlus SFA uygulaması ile; Turkcell ürünlerinin toptancı kanalı tarafından seri numarası bazında ürün takibi yapması gerçekleştirilmektedir.
    • Toptancı kanalı katmanında detaylı raporlamalar yapılmaktadır.

    Tamamlayıcı Servisler

    • Proje kapsamında İdea Teknoloji Çözümleri Profesyonel Hizmetler Ekibi tarafından; Türkiye'de 7 bölgeye dağılmış 57 TDM ve 300 kullanıcısına kendi lokasyonlarında uygulama eğitim hizmeti verilmiştir.
    • TDM' lere sahada kullandığı Motorola MC70 el terminali ve araç yazıcı setleri sağlanmış ve cihazlara uygulama kurulumu ile araçlara yazıcı setlerinin montajı işlemi gerçekleştirilmiştir.
    • VisionPlus SFA uygulamasından Turkcell'in Oracle E-Business Suite Platformu'na entegrasyon sağlanmıştır.
    • Turkcell'e bu proje kapsamında seçilen servis seviyesi dahilinde yazılım bakımı ve desteği hizmeti, servis masası hizmeti ve yeni fonksiyon geliştirme hizmeti sunulmaktadır.
  • Turkcell 2

    Turkcell Bayi Stok Yönetim Sistemi

    Turkcell geniş kapsama alanı ve yurt dışında kullanım hizmetlerinin yaygınlığıyla abonelerine Türkiye'nin her yerinden ve dünyanın dört bir yanından mobil iletişim hizmetlerine erişim olanağı sunmaktadır. 2007 itibarıyla 35,4 milyon aboneyle Avrupa'nın en büyük 3 GSM operatöründen biri olan Turkcell, sunduğu ürünlerini distributör ve bayilerden oluşan bir kanal yapısı üzerinden son kullanıcıya ulaştırmaktadır.

    Proje Tanımı

    Turkcell'in distribütör ve bayiler üzerinden yürüyen dağıtım operasyonunda Turkcell'den son kullanıcıya kadar olan sürecin ürün seri numarası bazında takibinin yapılması, dağıtım katmanlarının birbirleri ile ilgili tüm sipariş-sevkiyat süreçlerinin tek sistem üzerinden yürütülmesi, bu bilgilerin merkezden izlenebilmesi, bayi-distribütör performans yönetiminin yapılması, bu kapsamda hızlı aksiyon ve planlama ihtiyacı nedeniyle merkezi bir bayi stok yönetim sistemi projelendirilmiştir.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • Turkcell bayileri ve distribütörlerinde fiziksel olarak satılan simkart, telefon vb. tüm ürünlerin siparişinden başlayarak tüketiciye kadar olan sürecin (tedarikçi-Turkcell-distribütör-bayi-müşteri) merkezi olarak takibi yapılmaktadır.
    • Tüm bayi ve müşteri bilgileri tek ekrandan izlenmekte ve merkezi veritabanı üzerinde tutulmaktadır.
    • VisionPlus PRM uygulamasında, stok takibi, sipariş planlama, varlık yönetimi gibi fonksiyonlar kullanılmakta ve Turkcell'de kullanılan ERP çözümü olan Oracle E-Business Suite entegre şekilde çalışılmaktadır.
    • Bayi ve distribütörlerin performans analizi yapılmakta, bayi/distribütör/son kullanıcıya yönelik sadakat ve memnuniyet yönetimi uygulamaları sağlanmaktadır.
    • Turkcell, bayi ve distribütör katmanında detaylı raporlamalar yapılmaktadır.

    Tamamlayıcı Servisler

    • Proje kapsamında 9 distribütör ve 1100 adet Turkcell Extra noktasına 1100 adet Datalogic terminal sağlanmıştır.
    • Visionplus PRM uygulamasından Turkcell'in Oracle E-Business Suite Platformu'na aktarım sağlanmıştır.
    • Uygulamanın kurulumu ve kullanıcıların eğitimi İdea Teknoloji Çözümleri ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir.
    • Yazılım bakım-destek anlaşması kapsamında sistemin seçilen servis seviyesi dahilinde bakımı, desteği, dış kaynak kullanım hizmeti, veritabanı yönetimi ve yeni fonksiyon geliştirme hizmeti sunulmaktadır.
  • Türk Tuborg/Carlsberg 1

    Türk Tuborg/Carlsberg Saha Servis Yönetimi

    Kuruluşu 1847 yılına uzanan Carlsberg , 31 bin çalışanı ve yılda 9 milyar litre satış hacmi ile dünyanın içecek devlerindendir. 140'tan fazla ülkede küçük-büyük marketlerden barlara, publardan lüks restoranlara kadar pek çok farklı noktada satışa sunulmaktadır.

    Proje Tanımı

    Carlsberg ürünlerinin bar, pub ve restoranlarda tüketiciye ulaşmasında ağırlıklı olarak fıçı bira tercih edilmektedir. On premise olarak adlandırılan bu satış kanalında, biranın servis edilebilmesini sağlayan fıçı makineleri ve bu makinelerin sorunsuz çalışması önem kazanmaktadır. Bu kapsamda saha servis uygulaması VisionPlus FSA çözümü sunulmuştur..

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • Carlsberg'in fıçı makinelerine servis veren 30 kişilik teknik ekibi, sahada yürüttüğü tüm süreçlerde VisionPlus FSA uygulamasını kullanmaktadır.
    • VisionPlus FSA ile merkeze gelen çağrılar GPRS üzerinden saha ekibindeki uygun kişilere atanmakta, çağrıların durumu web tabanlı uygulama ile anlık olarak izlenebilmekte, sahadaki işlemler ile ilgili tüm kontroller ve performans yönetimi merkezi olarak yapılabilmektedir.
    • Ürün, bölge veya müşteri bazlı rotalar belirlenerek, servis ekibinin günlük aktiviteleri zaman-lokasyon bazında incelenmektedir.
    • Tüm çalışanların hedefler ve performans göstergeleri tanımlanmakta, hedefe göre anlık durum izlenmektedir.
    • Servis personelinin kağıt işleri yerine esas görevi olan servise odaklanması sağlanmaktadır.

    Tamamlayıcı Servisler

    • Oracle veritabanı üzerinde çalışan VisionPlus FSA uygulamasının SAP ve Carlsberg'in kullandığı diğer kurumsal uygulamalar ile entegrasyonu sağlanmıştır.
    • Uygulamanın kurulumu ve kullanıcıların eğitimi İdea ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir.
    • Yazılım bakım-destek anlaşması kapsamında sistemin seçilen servis seviyesi dahilinde bakımı, desteği, dış kaynak kullanımı hizmeti, veritabanı yönetimi ve yeni fonksiyon geliştirme hizmeti sunulmaktadır.

    Pdf dökümanını indirmek için tıklayınız.

  • Türk Tuborg/Carlsberg 2

    Türk Tuborg Carlsberg Satış Dağıtım Otomasyonu

    Türk Tuborg, Yaşar Holding tarafından, Tuborg Breweries Ltd. ortaklığı ile 1967 yılında kurulmuştur. Dünyaca bilinen şirketlerin tecrübesini, profesyonelliğini, kültürünü ve teknolojisini bir araya getiren Türk Tuborg, bira üretimine, Carsberg ve Tuborg markalarının öncülüğünde devam etmektedir. Tuborg yılda 36 bin ton malt ve 300 milyon litre bira üretim kapasitesi ile Türkiye'nin en büyük bira fabrikasına sahiptir.

    Proje Tanımı

    Türk Tuborg, daha önce kullanılan satış-dağıtım otomasyon sisteminin ihtiyaçları karşılamada yetersiz kalması üzerine, merkezi yapıya geçiş kararı vermiştir. Bu kapsamda, mevcut operasyonun VisionPlus üzerine taşınması uygun görülmüştür.Coğrafi olarak yaygın bir satış teşkilatına sahip olan Türk Tuborg'un sahadan gelecek anlık veriye göre hızlı karar almasını sağlayacak, farklı hedefleri olan satış ekiplerini ve distribütör yapısını merkezi şekilde yönetebilecek, performansı ve kullanım kolaylığını esas alan bir satış-dağıtım sistemi kurulmuştur.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • Türk Tuborg'un Türkiye'deki 130’dan fazla distributör ve 400' ün üzerinde satış personelinden oluşan satış organizasyonu, tüm satış-dağıtım süreçlerinde VisionPlus SFA çözümünü kullanmakta, böylece pazarlama, satış ve dağıtım fonksiyonları tek merkezden yönetilmektedir.
    • VisonPlus SFA ile, siparişlerin tek bir kanal üzerinden akması, stok ve satış bilgilerinin merkezi ve anlık olarak takip edilebilmesi, bu süreçlere ait detaylı bilgiler toplanması ve bu bilgiler kullanılarak veriye dayalı saha satış yönetimi s tratejilerinin oluşturulması sağlanmaktadır.
    • Türk Tuborg ile distributör kanalı arasındaki tüm ilişkilerin anlık olarak izlenmesi ve gerçek veriye dayalı olarak etkin kararlar alınmasını sağlamak için merkezi ve online bir yapı kurulmuştur.
    • Bayi seçiminden bayi kritik stok seviyesi takibine, bayi satış aktivitelerinin izlenmesinden hakedici takibine kadar ihtiyaç duyulan tüm yönetim araçları tek noktadan sağlanmaktadır.
    • Uygulanan merkezi satış-dağıtım otomasyonu ile anında müdahale edilebilir ve izlenebilir bir sistem kurularak, satış organizasyonunun çok değişken kampanyalarının rahatlıkla planlanabileceği bir yapı oluşturulmuştur.
    • Tüm satış süreci anlık olarak izlenerek üretim ve sevkiyata ilişkin kararlar daha hızlı aksiyona dönüştürülmekte ve müşteri memnuniyetinde artış sağlanmaktadır.

    Tamamlayıcı Servisler

    • 130'dan fazla distribütor ve 400'ün üzerindeki satış temsilcisinin VisionPlus SFA uygulaması ile ilgili eğitim ve yerinde destek hizmetleri sağlanmıştır.
    • Türk Tuborg'un dağıtık yapıda çalışan eski sistemlerindeki verilerinin, merkezi yapıda çalışan VisionPlus SFA'ya aktarımı sağlanmıştır.
    • Oracle veritabanı üzerinde çalışan uygulamanın SAP ile entegrasyonu sağlanmıştır.
    • Yazılım bakım-destek anlaşması kapsamında sistemin seçilen servis seviyesi dahilinde bakımı, desteği, veritabanı yönetimi ve yeni fonksiyon geliştirme hizmeti sunulmaktadır.
  • T-Box

    T-Box Satış-Dağıtım Otomasyonu

    T-Box, Boyner Grubu'nun bir markası olup tekstil ürünlerinin hızlı tüketim malları (FMCG) mantığı ile satış-dağıtımını yapan Türkiye'deki ilk firmadır. Ürün yelpazesi hızla büyüyen T-Box, aynı büyümeyi satış noktası sayısında da göstermekte ve benzin istasyonlarından alışveriş merkezlerine kadar birçok farklı noktada ürünleri satılmaktadır.

    Proje Tanımı

    T-Box, tekstil sektöründe yer alan bir firma olmasına rağmen, tekstil ürününün hızlı tüketim olarak konumlandırılması hedefi kapsamında, satış operasyonunun sahada online çalışması ve tüm bilgilerin merkezde toplanarak hızlı aksiyon alınması gibi gereklilikler doğrultusunda ,satış-dağıtım otomasyonuna ihtiyaç duymuş ve bu kapsamda VisionPlus SFA çözümü sunulmuştur.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • T-Box, bayileri ve satış ekibinin yer aldığı tedarik zincirinde pazarda gerçekleşen tün aktivitelerin anında merkeze akışı sağlanmaktadır.
    • Siparişten iadeye kadar tüm süreç anlık olarak izlenerek üretim ve sevkiyata ilişkin kararlar daha hızlı aksiyona dönüştürülmekte ve müşteri memnuniyetinde artış sağlanmaktadır.
    • Uygulama üzerinde depo stokları seri no, yıl, beden, model, renk bazlı olarak takip edilebilmektedir.
    • T-Box'ın mevcut depo sistemi ile entegrasyon sağlanarak; mal çıkışı veya mal girişi yapıldığında VisionPlus'a aktarımı sağlanmaktadır.
    • Sistemde 5000 adetin üzerinde ürünün takibi yapılmaktadır.

    Tamamlayıcı Servisler

    • Türkiye'de BlackBerry üzerinden satış dağıtım operasyonu yürüten ilk firma T-Box'dır.
    • VisionPlus SFA, Oracle veritabanı üzerinde SAP ile entegre olarak çalışmaktadır.
    • Uygulamanın kurulumu ve kullanıcıların eğitimi İdea ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir.
    • Yazılım bakım-destek anlaşması kapsamında sistemin seçilen servis seviyesi dahilinde bakımı, desteği, dış kaynak kullanımı hizmeti, veritabanı yönetimi ve yeni fonksiyon geliştirme hizmeti sunulmaktadır.

    Pdf dökümanını indirmek için tıklayınız.

  • Uludağ

    Uludağ İçecek Satış-Dağıtım Otomasyonu

    Türkiye gıda sektörünün öncülerinden Uludağ İçecek, 31 Mart 1955 tarihinde kurulmuştur. Uludağ İçecek, "Uludağ" ana markası altında 4 kategori, 13 alt marka, 22 değişik ürün ve 79 farklı ambalaj ile iç ve dış pazarlarda faaliyet göstermektedir. Bursa, İstanbul, İzmir ve Ankara'da kendi araç filosu ile direkt dağıtım yapan Uludağ İçecek, tüm Türkiye'ye yayılmış 150'ye yakın bayisiyle de, tüketicilerine Uludağ İçecek ürünlerini ulaştırmaktadır.

    Proje Tanımı

    Uludağ İçecek’in, dağıtık yapıda olan tüm satış fonksiyonlarını tek bir merkezden yönetmesini, böylelikle satış süreçlerindeki verimi ve performansı artırmasını hedefleyen proje kapsamında satış-dağıtım sistemi olarak VisionPlus tercih edilmiştir. Satış fonksiyonlarının günümüz satış dinamiklerine uygun bir şekilde yönetimini sağlayan VisionPlus çözümü, Uludağ İçecek’e, satış-dağıtım süreçlerinin merkezi olarak yönetilmesi ve sahadan aktarılan bilgiler doğrultusunda hızlı aksiyon alabilme kabiliyeti sağlamıştır.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • Uludağ İçecek’in satış personeli ve bayileri VisionPlus uygulamasını kullanmaktadır.
    • Tercih edilen SaaS modeli ile hiçbir ilk yatırım maliyeti ve sistem yatırımı olmadan VisionPlus kullanılmaya başlanmıştır.
    • VisonPlus ile siparişler tek bir kanal üzerinden ulaşmakta, stok ve satış bilgileri merkezi ve anlık olarak takip edilebilmektedir. Doğru bilgiye anlık olarak ulaşılabilmesi ve sahadan gelen verilerin etkin olarak kullanılması satış performansını artırmıştır.

    Tamamlayıcı Servisler

    • Uludağ İçecek’in daha önce kullandığı client-server mimarisinde çalışan çözümden VisionPlus uygulamasına geçişi, iş akışında kesinti olmaksızın gerçekleştirilmiştir.
    • Uygulamanın kurulumu ve kullanıcıların eğitimi İdea Teknoloji ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir.
    • VisionPlus uygulamasının, kullanılan ERP sistemi ile entegrasyonu sağlanmıştır.
    • İhtiyaç duyulan durumlarda operasyonel destek sağlamak üzere yerinde dış kaynak hizmeti ve yeni fonksiyonel geliştirme hizmeti sunulmaktadır.
  • Ülker Golf

    Ülker Golf Dondurmaları Satış-Dağıtım Otomasyonu

    Ülker Golf 3 farklı kategoride toplanan 100' ün üzerinde ürününü, 55 distribütör ve 500'ün üzerinde saha satış elemanı ile tüketicilerin beğenisine sunmaktadır.

    Proje Tanımı

    Dondurma sektörünün dönemsel yapısı, başta planlama olmak üzere tüm satış-dağıtım süreçlerinin aksaksız yürümesini zorunlu kılmaktadır. Süreçlerde yaşanabilecek aksaklıklar, sezon performansı üzerinde çok olumsuz etkiler yaratabilmektedir.

    Ülker Golf'un satış-dağıtım operasyonunun sezonda sorunsuz ve yüksek performansta çalışması, bu doğrultuda bayi ve kanalını yönetmesi, değişken kampanyalarını anında planlayabilmesi, temel ihtiyaçlar olarak hedeflenerek, bu doğrultuda satış-dağıtım otomasyonuna geçilmesi öngörülmüştür.

    Proje Kapsamı ve Sağlanan Faydalar

    • VisionPlus SFA ile saha ekiplerinin aktiviteleri incelenerek planlaması ve performans yönetimi sağlanmaktadır.
    • Bayi ve müşterideki varlıkların lokasyon bazında takibi yapılarak, varlıkların statü, performans ve tarihçesi izlenmektedir.
    • Seri numarası bazında yapılan takip sistemi ile varlık takibi yapılmakta, merkez dolap ile pop malzemelerinin yerlerini izleme olanağı sağlanmaktadır.
    • Esnek kampanya modülü ile sınırsız tipte kampanya tanımlanabilmekte ve kampanyaların satış rakamları üzerindeki etkisi raporlanmaktadır.
    • Bütçe tanımlaması yapılarak hedefler belirlenmektedir.

    Tamamlayıcı Servisler

    • 55 distribütör ve 500'ün üzerindeki saha elemanının VisionPlus SFA kurulum, eğitim ve bakım hizmetleri sağlanmıştır.
    • Proje kapsamında VisionPlus SFA ile Ülker Golf Dondurmalarındaki AS400 entegrasyonu sağlanmıştır.
    • Yazılım bakım-destek anlaşması kapsamında sistemin seçilen servis seviyesi dahilinde bakımı, desteği, dış kaynak kullanımı hizmeti, veritabanı yönetimi ve yeni fonksiyon geliştirme hizmeti sunulmaktadır.

    Pdf dökümanını indirmek için tıklayınız.