İdea Teknoloji Çözümleri’nin İş Sürekliliği Politikası, kesinti, kriz veya felaket anında, kritik iş süreçlerinin ve servislerin sürekliliğinin sağlanması ve tüm iş süreçlerinin planlanan süreler içerisinde normal çalışma düzenine döndürülmesine yönelik planlardan oluşur.
Şirketimiz, iş sürekliliğini güvence altına almak amacıyla, ISO 22301:2019 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Standardı’na uygun şekilde yapılandırılmış yönetim sistemini uygular. İş Sürekliliği Politikası, bu standardın belirlediği uygulama ilkelerini, müşteri sözleşmeleriyle tanımlanan yükümlülükleri, iş ortaklığı sözleşmelerinden doğan sorumlulukları ve T.C. kanun ve mevzuat gerekliliklerini kapsar.
İş Sürekliliği Yönetim Politikası, herhangi bir kesinti anında, iş etki analizi ile tespit edilmiş kritik süreçleri ve varlıkları, önceden belirlenmiş minimum sürelerde işlevsel hale getirmeyi amaçlar. İlk müdahale ve kurtarma stratejileri aşağıdaki başlıklar altında uygulanır:
Kritik iş süreçleri ve servislerinin sürekliliğinin sağlanması ve tüm iş süreçlerinin ve servislerin planlanan süreler dahilinde ve öncelikler doğrultusunda normale döndürülmesi için ihtiyaç duyulan gereklilikler, tedarikçi firmalar ile İdea Teknoloji Çözümleri arasında düzenlenen servis düzeyi sözleşmelerinde belirtilir.
İş sürekliliği yönetim sisteminin kurulması, kurum kültürüne yerleştirilmesi, personel farkındalığının artırılması ve çalışmalara katılımının sağlanması için eğitim, test ve tatbikat çalışmaları yürütülür.